top of page

Customer Service Analyst till Svenska Krämfabriken 

Vill du vara en viktig del i skapandet av de häftigaste skönhetsprodukterna på marknaden? Är du dessutom analytiskt lagd, gillar service och att ha daglig kundkontakt? Se då till att söka det här jobbet hos oss!

Om företaget

Svenska Krämfabriken är en marknadsledande tillverkare, R&D-center, varumärkesägare och utvecklare inom skönhets-, hälsa och wellnessegmenten. Vi strävar alltid efter att ligga i framkant och erbjuda starka, unika och högkvalitativa varumärken på marknaden. Förutom att utveckla och bygga upp egna varumärken strävar vi också efter att erbjuda de mest kompletta private label- tjänster som finns på marknaden, inklusive enastående utveckling av varumärkeskoncept, R&D, trendanalys, inköp, design, tillverkning samt 360 marknadsföring- och logistiklösningar. Svenska Krämfabriken är på en tillväxtresa, och våra fantastiska medarbetare är helt avgörande för vår framgång.

Om tjänsten

Vi behöver nu utöka vår avdelning med en till kollega. Som Customer Service Analyst kommer du att arbeta med daglig kundkontakt för att leverera högklassig kundservice gentemot våra kunder.

 

Huvudsakliga arbetsuppgifter

  • Kundservice genom löpande kundkontakt

  • Löpande prognoshantering tillsammans med kund samt utveckling av prognosverktyg

  • Göra strategiska säljanalyser, utläsa trender samt förstå kundernas behov

  • Hantera kundorder och faktura enligt avtal med nationella och internationella kunder

  • Leveransbevaka och upprätthålla den överenskomna servicegraden för utleveranser

  • Hantera kundreklamationer i enlighet med beslutad reklamationsprocess

  • Vidareutveckling av IT stöd för säljrelaterade processer

 

Du kommer att ansluta till ett glatt gäng som är en viktig del i kedjan från order till färdig produkt. Eftersom vi trivs så bra tillsammans och eftersom det mesta av jobbet behöver ske på kontoret, är vår önskan att du kan arbeta på plats varje dag.

 

Profil

Vi söker dig som har:

  • Tidigare erfarenheter från liknande arbetsuppgifter

  • God datorvana samt god kunskap i Excel och övriga delar av Microsoft Officepaketet

  • God strategisk samt analytisk förmåga

  • Erfarenhet av kundinteraktion och service

  • En stark vilja att lära och utvecklas

Vårt erbjudande

Här finns en möjlighet att växa och utvecklas med utmanande och varierande arbetsuppgifter. Hos oss på Svenska Krämfabriken är vår företagskultur och våra medarbetare av högsta prioritet. Vi erbjuder en dynamisk och vänlig arbetsmiljö där vi bryr oss om varandra. Som anställd har du bland annat tillgång till ett nybyggt gym samt möjlighet att spöa kollegorna i padel i vår egen anläggning.

 

Tjänsten är en tillsvidareanställning (provanställning tillämpas) Placerad i Borlänge med tillträde snarast.

 

Välkommen med din ansökan!

Om du tror att du har rätt kvalifikationer och vill vara en del av vårt team, skicka in din ansökan med CV och personligt brev till career@kramfabriken.com. Märk din ansökan med ”Customer Service Analyst”.

 

Sista dag att ansöka är 2024-04-14.

 

För frågor eller mer information om tjänsten kontakta:

 

Sales Director Johan Sonesson, johan.sonesson@kramfabriken.com, 073-067 78 07

HR-ansvarig Elin Andersson, elin.andersson@kramfabriken.com, 079-585 52 53

 

Vi ser fram emot att välkomna dig till Krämfabriken!

 

Vi undanber oss all kontakt med försäljare av annonser. Vi har gjort våra strategiska val för denna rekrytering.

bottom of page